Gra edukacyjna SPIN STORY 6 lat +

TU047

Nowy produkt

Spin Story to gra, która przenosi w świat fantazji o smokach i potworach.

Więcej szczegółów

119,99 zł brutto

Najniższa cena wariantu produktu z ostatnich 30 dni. 119,99 zł

-20%

149,99 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Gra edukacyjna SPIN STORY

Cechy gry Spin Story:

  • to gra, która przenosi w świat fantazji o smokach i potworach
  • rozwija kreatywność, wyobraźnię, umiejętności komunikacyjne, gwarantuje świetną zabawę
  • zawartość: 7 bączków, klepsydra , książeczka z podpowiedziami
  • wiek: 6-99 lat

Jung, uznany psycholog, twierdził, że spontaniczne opowiadanie wywołuje podświadome treści, które przypominają jakość snu. Ta zabawa uruchamia wyobraźnię, która w dzisiejszych czasach często jest blokowana poprzez TV, gry komputerowe i telefony komórkowe. Widzimy same zalety opowiadania historii – po pierwsze jest to bardzo zabawne, pozwala rozwinąć umiejętności komunikacyjne. Psychologowie argumentują, że opowiadanie historii poprawia umiejętności mowy i związane z tym frustracje oraz uwalniania napięcie.

W grę Spin Story może grać jedna lub kilka osób.

Pojedynczy gracz:

Zakręć pierwszym bączkiem o nazwie „Location” (Miejsce), aby dowiedzieć się, gdzie zaczyna się Twoja historia. Zakręć kolejnym „Heroes”, aby odsłonić swojego (Bohatera). Kręć następnie  „Arms”(Broń), „Animals” (Zwierzęta) i „Magic”(Magia) – wszystko to będzie Ci potrzebne w Twoich zadaniach. Jak w każdej przygodzie napotkasz na przeszkody. Zakręć kolejnym bączkiem, aby spotkać swojego „Enemies” (Wroga) i kręć, aby dowiedzieć się jakie „Elements” (Przeszkody) staną na Twojej drodze.

Teraz, po wykręceniu siedmiu bączków, ustaw je w jednym rzędzie. Szkielet Twojej historii jest gotowy. Nadszedł czas, aby uruchomić wyobraźnię i odnaleźć Twoją historię. Nie spiesz się i idź ścieżką swojego bohatera. Jeśli jesteś już gotowy, po prostu rozpocznij opowiadanie. Nie ma limitu czasowego.

 

Wielu graczy:

Wybierz kolejność graczy i usiądźcie według tej kolejności. Zadecydujcie, kto zaczyna. Zakręćcie wszystkimi siedmioma bączkami równocześnie. Kiedy wszystkie się zatrzymają, ustawcie je w jednym rzędzie. Szkielet Twojej grupy jest gotowy. Nadszedł czas, aby uruchomić wyobraźnię i odnaleźć Twoją historię. Nie spieszcie się i idźcie ścieżką swojego Bohatera. Jeśli jesteście już gotowi, po prostu rozpocznijcie. Przekręćcie klepsydrę i niech pierwszy gracz zaczyna. Jeśli zegar się zatrzyma, drugi gracz zaczyna swoją historię w miejscu, gdzie pierwszy skończył. Tak gra toczy się do momentu, aż wszyscy gracze zakończą swoją część.

Jeśli gracie w 2-3 osoby, możecie ustalić liczbę rund, które każdy z graczy zagra.

Opcja zaawansowana (1): Pozwólcie rozpocząć grę pierwszemu graczowi z jednym bączkiem „Location”(Miejsce). Po pierwszej rundzie, każdy gracz będzie kręcił bączkiem, wybranym losowo z pudełka (bez podglądania).

Opcja zaawansowana (2): zaproś do gry 3 Bohaterów „Heroes” (dwa dodatkowe obroty), aby dołączyli do Twojej historii. Ale do każdego dodatkowo zaproszonego Bohatera, musi dołączyć również Wróg „Enemies”.

 

Wskazówki do opowiadania historii:

1.     Czas – kiedy dzieje się Twoja historia – w przeszłości, teraz czy w przyszłości ?

2.     Każda postać czy przedmiot są unikatowe - nie spiesz się z opisywaniem ich - skąd one się wzięły? Jakie są ich umiejętności? Prędkość, nadprzyrodzona moc, umiejętności przewodnie, jak stare są? Wszystko to powoduje że postacie i przedmioty ożywają i sprawiają, że historia staje się znacząca i interesująca.

3.     Dobrze się przygotuj. Nie skacz po swojej historii. Poświęć przynajmniej minutę, aby zastanowić się nad wątkiem – szczególnie nad tym, jak to się zaczęło.

4.     Używaj mocnego i przekonującego głosu. Kieruj swój głos w stronę słuchaczy i utrzymuj kontakt wzrokowy. Unikaj zacinania się. Usiądź lub wstań, ale zawsze miej twarz skierowaną do słuchaczy. Nie trzymaj rąk w kieszeni, ani nie przeskakuj z nogi na nogę. Opowiadanie historii jest magiczne, więc utrzymaj osobistą więź ze swoimi słuchaczami. Mów prosto do nich, a nie koło nich. Jeśli ktoś nie słucha, skup się na tych, którzy Cię słuchają.

5.     Zakończenie musi być jasne, tak aby słuchacze wiedzieli, że historia zakończyła się, bez informowania ich o tym. Można to osiągnąć poprzez zwolnienie i dodanie kończącego zdania. Przykładowo wiele historii kończy się słowami „…żyli długo i szczęśliwie” czy „…i już więcej się nie widzieli”.

 

Porady:

1.     Możesz używać mimiki twarzy, gestów i odpowiedniej postury ciała.

2.     Twórz ryzyka. Ryzyka są ważne przy opowiadaniu historii. Na czym stoi Twój bohater, wygra czy przegra ? Czemu historia jest ważna dla Twojego bohatera.

3.      Kiedy dwie postacie rozmawiają. Użyj triku zwanego „spojrzenie krzyżowe” – niech każda twarz patrzy na siebie pod kątem 45 stopni.

4.     Nie spiesz się. Musisz mówić na tyle wolno aby słuchacze łatwo przyswajali sobie Twoją historię. Ale nie za wolno, aby nie tracili koncentracji na niej.

5.     Zmieniaj ton i wysokość głosu. Używaj ciszy. Pamiętaj, zmiany przyciągają atencję widzów.

6.     Używaj gestów, ale tylko takich, które pomogą Twojej historii. Używaj ich do ekspresji akcji. Rób to z rozmachem, np. Pokazuj, jak Twój wróg spada po przyjęciu ciosu strzałą od Elfa. Gesty powodują, ze wszystkie oczy są na Ciebie skierowane.

7.     Ucz się od najlepszych opowiadaczy historii. Ucz się technik opowiadania historii i całej magii z tym związanej.

Opinie

Napisz opinię

Gra edukacyjna SPIN STORY 6 lat +

Gra edukacyjna SPIN STORY 6 lat +

Spin Story to gra, która przenosi w świat fantazji o smokach i potworach.

Produkty powiązane