Kategorie

Informacja

Producenci

Najczęściej kupowane

Uwaga na oszustów internetowych!

Uwaga na oszustów internetowych!

Uwaga na oszustów internetowych! Jak działają?

W okresie przedświątecznym oraz po Nowym Roku otrzymaliśmy kilka telefonów od naszych klientów z pytaniem o wiarygodność otrzymanej informacji od osoby podającej się za firmę kurierską. Wiadomość dotyczyła konieczności dopłaty do przesyłki...

Jeśli czekasz na paczkę i otrzymujesz informację, od firmy kurierskiej że trzeba dopłacić do przesyłki, to jest oszustwo!

Właśnie w ten sposób obecnie cyberprzestępcy próbują wykraść Twoje dane do logowania do bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej. Wysyłając link, który przekieruje Cię na stronę, która wygląda jak strona banku, ale nią nie jest, na której żądają zalogowania się na konto bankowe i wykonanie przelewu. Dzięki temu otrzymują nieuprawniony dostęp do Twojego rachunku bankowego. 

Jak działają cyberprzestępcy?

Cyberprzestępcy, którzy podszywają się pod firmy kurierskie wysyłają wiadomości e-mail lub SMS z informacjami, że:
  • trzeba dopłacić do paczki, na którą czekasz,
  • trzeba zdezynfekować paczkę i trzeba za to zapłacić,
  • paczka wróciła do nadawcy i trzeba zapłacić za jej ponowną wysyłkę,
  • paczka jest w paczkomacie, ale żeby poznać kod odbioru, trzeba pobrać specjalną aplikację,
  • lub każdy inny powód zachęcający do kliknięcia w link z SMS.

Jak nie dać się okraść:

Jeśli otrzymujesz informację od firmy kurierskiej, dotyczącą dopłaty do przesyłki, nigdy nie klikaj w załączony tam link, ani nie pobieraj żadnej aplikacji. Jeśli już przypadkiem kliknąłeś w ten link, absolutnie nie wprowadzaj swoich danych! W razie wątpliwości koniecznie skontaktuj się ze sklepem, który wyjaśni co dzieje się z przesyłką.

O czym należy pamiętać:

  • żadna firma kurierska nie ma prawa żądać od Ciebie żadnej dopłaty do przesyłki (wszelkie konieczne dopłaty, jeśli są konieczne ponosi sklep internetowy),
  • jeśli nie odebrałeś przesyłki od kuriera lub z paczkomatu, to sklep będzie się kontaktował z Tobą a nie firma kurierska, czy mamy wysłać ją ponownie,
  • jeśli chcesz zmienić formę wysyłki i nastąpiła konieczność dopłaty do niej, tylko sklep internetowy może poprosić Cię o dopłatę na konto bankowe sklepu lub wysłać link, przekierowujący na stronę Przelewy24, przez którą możesz dokonać dopłaty (po wcześniejszym ustaleniu tego z Tobą).
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zawsze najpierw skontaktuj się z naszym sklepem internetowym pod numerem telefonu 781272282 lub mailowo biuro@littlebigshop.pl

Dodaj komentarz

* Imię:
* E-mail: (ukryty)
   WWW: (Site url withhttp://)
* Komentarz: